رشّد سریع مو در یک ماه با بهترین شامپوها و روش های خانگی
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
نظرات

رشد سریع مو

در این مقاله می‌خواهیم راه‌های رشد سریع مو را به شما معرفی کنیم. از انواع مواد غذایی که برای سلامت و رشد مو مناسب است، صحبت خواهیم کرد. چه شامپوهایی برای رشد مو مناسب هستند و چه شامپویی به عنوان بهترین شامپو می‌تواند استفاده شود. انواع روغن‌ها و ماسک‌های مفید برای رشد مو را بیان می‌کنیم و در نهایت بهترین راه برای رشد سریع مو را برمی‌گزینیم.

محصولات تقویت مو

در بازار محصولات و سرم‌های تقویتی خوبی پیدا خواهید کرد که برای رشد سریع مو مفیدند. بسیاری از برندهای مختلف سرم ریشه مو روانه بازار کرده‌اند که به رشد و تقویت ریشه مو کمک کرده و از طرفی، سهولت در استفاده را به کاربرانشان هدیه می‌دهند. با خرید این محصولات، دیگر لازم نیست به سراغ درست کردن ماسک‌های خانگی، وقت گذاشتن طولانی و کثیف کردن لبا‌س‌ها و اطراف باشید.

به غیر از سرم‌های رشد مو، ماسک مو، شامپوی تقویتی ریشه مو، ویتامینه مو و بسیاری دیگر از چنین محصولاتی هستند که ممکن است هنگام خرید، شما را به دشواری بیندازند. برای انتخاب بهترین محصول برای رشد سریع مو، به سراغ بلاگرها، افرادی که از این محصولات استفاده کرده‌اند و تجربه دیگر افراد بروید.

محصولات تقویت مو

بهترین شامپو برای رشد سریع مو

بیشتر متخصصین زیبایی، روشی برای رشد سریع مو نمی‌شناسند و این درمان را طولانی‌مدت در نظر می‌گیرند. اما تکنولوژی و علم پیشرفت کرده و می‌توان به بلند کردن سریع مو در این زمانه ایمان داشت. چه چیزی باعث رشد سریع مو می‌شود و چه باید کرد؟ در ادامه چند شامپو برای رشد سریع مو می‌توان معرفی می‌کنیم که کیفیت جهانی دارند. هنگامی که به دنبال اسم بهترین شامپو برای رشد سریع مو می‌گردید، به سه نام برخواهید خورد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

معرفی بهترین شامپو برای تقویت رشد مو

شامپوهای تقویت‌کننده رشد مو جادوی خود را با تحریک غدد تولید کراتین آغاز می‌کنند. وجود بیوتین در شامپو می‌تواند میزان رشد فولیکول را افزایش دهد و باعث رشد سریع‌تر موها شود. REVITA را می‌توان بهترین شامپو موفق در زمینه تحریک و رشد مو عنوان کرد. مواد کلیدی این شامپو عبارت‌اند از اسید مالیک، کافئین، آلوئه ورا و کتوکونازول.

این شامپو را نمی‌توان به راحتی در هر فروشگاهی پیدا کرد ولی اگر در جستجوی بهترین‌ها هستید، آن را در سایت ما خواهید یافت. REVITA یک سیستم اختصاصی نانو تکنولوژی دارد که تضمین می‌کند مؤثرترین راه برای رشد مو را ارائه داده است. همچنین بطری‌های شامپوی رویتا از پلاستیک 100 درصد تجدید پذیر اکسو ساخته شده‌اند.

معرفی بهترین شامپو برای تقویت رشد مو

محبوب‌ترین برندهای شامپوهای ضد ریزش مو

ULTRAX نیز در میان ده شامپوی برتر، برای رشد مو جای دارد. مواد کلیدی این شامپو کافئین، منتول، روغن نعناع و ketoconazole است. مقدار کمی از این شامپو در هر بار استفاده کافی است و غلظت و تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. کافئین برای تحریک رشد مو در این شامپو به کار رفته است. روغن نعناع برای درمان التهاب و منتول برای تحریک جریان خون در پوست سر به شامپو اضافه شده است. هر چند بسیاری قبل از استفاده این شامپو را گران تصور می‌کردند ولی برخلاف تصور عموم شامپوی آلتراکس را می‌توان به دفعات زیادی مصرف و تاثیر بسیار خوبی مشاهده کرد.

در رتبه سوم شامپوی Alpecin C1 (caffeine shampo) قرار دارد. برند آلمانی و بسیار معروف آلپسین از سال 1905 مشغول تولید شامپو در مقیاس جهانی است و امروزه یکی از محبوب‌ترین برندهای شامپوهای ضد ریزش مو در بازار است. این محصول با قاطعیت بر ایده استفاده از کافئین با هدف کاهش ریزش مو استوار است.

شامپو Alpecin C1 را می‌توان در ایران یافت. بطری شامپو رنگ طوسی داشته و درب آن قرمز و 250 ml است و قیمت این شامپو مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر گزینه‌های مشابه است.

برای رشد سریع مو چه باید کرد؟

بسیاری از افراد از متخصصین زیبایی می‌پرسند برای رشد سریع مو چه کنیم و جواب‌های مختلفی می‌شوند. چند نکته مهم برای کمک به رشد سریع مو هست که باید آن‌ها را به خاطر سپرد و رعایت کرد. دستیابی به رشد سریع موی سر مردان آسان‌تر از موی خانم‌هاست. پس بهتر است که خانم‌ها در رعایت نکات مهم سلامت مو، تلاش بیشتری داشته باشند. هر چند رشد سریع موی سر در مردان بیشتر بوده اما این گروه از افراد، بیشتر در معرض بیماری کچلی قرار دارند. در مجموع تمام افراد برای رشد سریع مو در یک ماه می‌بایست نکات زیر را انجام دهند.

  • از رژیم غذایی محدودکننده اجتناب کنید.
  • دریافت پروتئین بدنتان را بررسی کنید.
  • از روغن‌های مفید برای پوست سر و مو استفاده کنید.
  • مواد مغذی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.
  • ماساژ پوست سر را جدی گرفته و در مواقع بیکاری پوست سرتان را ماساژ دهید.
  • رسیدن گرما به پوست و موی سر مهم است. در زمستان از کلاه‌های گرم استفاده کنید و در تابستان از در نزدیکی کولرهای خیلی سرد به مدت طولانی و هر روز قرار نگیرید.

 

تغذیه مناسب برای رشد سریع مو

برای رشد سریع مو چه بخوریم و چه چیزی برای رشد سریع مو خوب است؟ این سؤال بسیار مهم بوده و قطعا آنچه که شما می‌خورید، روی پوست و موی شما اثر مستقیم می‌گذارد. برای رشد سریع مو بهتر است غذاهایی را که معرفی می‌کنیم بیشتر در رژیم غذایی خود قرار دهید.

تخم مرغ برای رشد موها

تخم‌مرغ مهم‌ترین منبع تامین پروتئین و بیوتین است که هر دو برای رشد مو ضروری هستند. جالب است بدانید که مصرف زیاد تخم‌مرغ نمی‌تواند مشکلی برای بدن انسان ایجاد کند؛ بلکه خوردن تخم‌مرغ ضروری است. مهم‌ترین چیز در مورد تخم‌مرغ، کیفیت آن است. در نیم قرن اخیر تولید تخم‌مرغ با روش‌های غیرطبیعی و غیراستاندارد افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است. اگر می‌توانید از تخم‌مرغ‌های بومی و مطمئن استفاده کنید.

میوه‌ های مقوی برای رشد مو

مصرف میوه‌های خانواده توت، یعنی توت‌فرنگی، شاتوت و توت سفید برای رشد مو مفید هستند. توت‌ها دارای ویتامین‌های مهم برای رشد مو هستند. آووکادو هر چند میوه سنتی ایرانی نیست ولی به تازگی می‌توان آن را در بعضی از بازارهای میوه یافت. این میوه مغذی برای رشد مو و سلامت پوست سر و فولیکول‌ها بسیار مفید بوده و مصرف خوراکی و موضعی آن مؤثر است.

غذاهای دریایی برای رشد مو

ماهی و روغن ماهی را وارد برنامه غذایی روزانه، هفتگی و ماهانه خود کنید. اگر می‌توانید هر روز از غذاهای دریایی استفاده کنید این برنامه می‌تواند مفیدترین برنامه تغذیه‌ای برای سلامتی همه بدن بوده و همچنین باعث رشد بیشتر مو می‌شود.

دانه‌ های مغذی برای رشد مو

دانه‌های مغذی مثل کنجد و بادام‌زمینی را می‌توانید به شکل ارده و کره بادام‌زمینی در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. دانه‌های روغنی منبع غنی پروتئین، ویتامین و بیوتین هستند. مصرف مرتب گردو، بادام و پسته را فراموش نکنید.

دانه‌ های مغذی برای رشد مو

درمان خانگی رشد سریع مو

در ادامه می‌خواهیم چند روش خانگی برای رشد سریع مو و در واقع چند ماسک مو خانگی را معرفی کنیم که در دراز مدت به شما در این باره کمک خواهد کرد و  نتیجه و اثربخشی مثبتی در رشد سریع مو خواهند داشت.

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر اولین و مهم‌ترین توصیه‌ای است که برای رشد مو توصیه می‌شود و می‌تواند همراه با روغن‌های مو باشد که نتیجه‌ای بهتر دارد. ماساژ مو به طور مستقیم باعث تحریک پوست و فولیکول‌های مو شده و رشد مو را تسریع می‌کند. ماساژ روزانه علاوه بر اینکه می‌تواند از استرس و تنش‌های روزمره کم کند، دارای فواید رشد مو و سلامتی نیز هست. نیروی کششی در طول ماساژ پوست سر، می‌تواند خیلی سریع باعث رشد و ضخیم‌تر شدن موهای سر شوند.

روغن نارگیل برای رشد سریع مو

روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب است که می‌توانند داخل شفت مو نفوذ کرده و ریزش پروتئین‌های مو را کاهش می‌دهند. روغن نارگیل را می‌توان قبل یا بعد از شستشو استفاده کرد و در هر صورت مفید است. اگر موهای چربی دارید و در طول روز نمی‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید، از ساعات استراحت بهره گرفته و چند ساعت در شب موهایتان را با روغن نارگیل چرب کنید. روغن نارگیل پس از قرن‌هایی که توسط بشر مورد استفاده قرار گرفته، نشان داده که در سلامت و ضخامت مو مؤثر بوده است.

روغن نارگیل برای رشد سریع مو

مصرف روغن ماهی برای رشد سریع مو

روغن ماهی از مواد مغذی و پروتئین‌ها پر شده است و غنی‌ترین منبع مواد مفید برای موهای سر است. مصرف خوراکی مرتب اسیدهای چرب می‌تواند به بهبود موهای شما از داخل کمک کند. ثابت شده است که مصرف مکمل‌های امگا همراه با آنتی‌اکسیدان‌ها باعث بهبود تراکم و قطر مو می‌شود و ریزش مو را کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب امگا با کمک به کارکرد درست سلول‌ها علاوه بر رشد مو به افزایش ایمنی همه اعضای بدن کمک می‌کنند.

آب لیموی ترش تازه

گفته می‌شود که آب لیموی ترش تازه و روغن پوست لیمو ترش، می‌تواند کیفیت مو را بهبود بخشیده و رشد مو را تقویت کند.

آب لیموی ترش تازه

جنسینگ برای رشد سریع مو

جنسینگ را می‌توان در همه کشورها یافت. این ماده طبیعی جزو مواد محبوب شرقی است که در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکمل‌های جینسنگ امکان دارد که بتوانند به تحریک فولیکول‌های مو کمک کنند. توصیه می‌شود قبل از مصرف مکمل‌های جینسینگ، از عوارض جانبی آن مطمئن شوید.

رشد سریع مو با آب پیاز تازه

اگر بتوانید بوی آب پیاز تازه را تحمل کنید می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. آب پیاز در چندین مطالعه مورد آزمایش قرار گرفته است. محققان با مطالعه دقیق استفاده موضعی و مالیدن آب پیاز روی پوست سر، شاهد رشد کراتین و جریان خون به سمت کوتیکول‌ها بوده اند. برای رسیدن به نتیجه بهتر بهتر است حداقل 15 دقیقه آب پیاز روی پوست سر بماند. همچنین می‌توانید با اضافه کردن آن به شامپو یک شامپو خانگی و تقویتی بسازید.

گیاه رزماری برای رشد سریع مو

گیاه زیبا و معطر رزماری قرن‌هاست که به عنوان گیاهی مقدس و مفید مورد ستایش قرار گرفته است. روغن رزماری نیز دارای خواص متعددی است و یکی از ضروری‌ترین روغن‌هایی است که برای رشد و از آن استفاده می‌شود. اگر به دنبال رشد سریع موهای سرتان هستید بدون معطلی چند قطره روغن رزماری تهیه کنید و آن را به پوست سر ماساژ داده و مقداری از آن را به شامپویتان اضافه کنید. رزماری می‌تواند همان درمانی باشد که در جستجوی آن هستید.

گیاه رزماری برای رشد سریع مو

رشد موها با روغن شمعدانی

شاید ندانید که روغن شمعدانی از باارزش‌ترین و مطمئن‌ترین روغن‌های گیاهی است که برای تسریع رشد موی سر و افزایش گردش خون استفاده می‌شود. ترکیب روغن شمعدانی با کمی روغن‌های دیگر که به آن‌ها علاقه دارید و با موی سرتان سازگار هستند، می‌تواند یک تقویت‌کننده رشد موی سر باشد. روغن شمعدانی می‌تواند موها را آب‌رسانی کرده و در ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده هم به شما کمک کند.

معرفی روغن گیاهی برای رشد سریع مو

بهترین روغن برای رشد سریع مو را می‌توان از بین روغن آووکادو، روغن بادام تلخ، روغن نارگیل و روغن زیتون خالص انتخاب کرد.

روغن نارگیل برای رشد سریع مو، بیشتر از سایر روغن‌ها توصیه شده است. روغن نارگیل از گوشت میوه نارگیل تهیه می‌شود و در صنایع آرایشی بهداشتی به خصوص ساخت صابون و شامپو استفاده زیادی دارد. روغن نارگیل سریع‌تر از هر روغن دیگری می‌تواند ریزش و خشکی مو را درمان کند و همچنین روغن معطری هم هست. روغن نارگیل جزو روغن‌هایی است که باعث آب‌رسانی به موها شده و از شکنندگی و آسیب دیدن مو جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم رشد سریع مو با روغن زیتون را امتحان کنید. این روغن پرکاربردترین روغن طبیعی است. پیشینیان از روغن زیتون برای ماساژ پوست سر و بهبود حالت موهای سر استفاده می‌کردند و هنوز این روغن ارزش باستانی خود را حفظ کرده است. وجود آنتی‌اکسیدان و پروتئین فراوان در روغن زیتون برای رشد سریع مو بسیار مفید بوده و از نازک شدن و خشکی موها جلوگیری می‌کند. روغن‌های گیاهی که می‌توان آن‌ها را برای تسریع رشد موی سر استفاده کرد، باید کیفیت دارویی داشته و با روش‌های متفاوتی به دست آمده باشند. کیفیت روغن برای رشد سریع مو مهم‌ترین چیز است و روغن‌های خوراکی به هیچ وجه  مناسب برای استفاده روی مو و پوست سر نیستند.

معرفی روغن گیاهی برای رشد سریع مو

انتخاب چند ماسک خانگی برای رشد سریع مو

عسل و ترکیب عسل با مواد مختلف می‌تواند پایه ماسک‌های ترمیم‌کننده موی سر قرار گیرند.

ماسک عسل برای رشد مو

رشد سریع مو با عسل و روغن نارگیل، می‌تواند شما را متحیر کند. این دو ماده مغذی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سلامت فولیکول‌های مو است که باعث رشد و تقویت مو می‌شود. برای ساخت ماسک عسل و نارگیل، به نصف فنجان عسل و روغن نارگیل نیاز دارید. مخلوط عسل و روغن نارگیل را روی موها مالیده و 20 دقیقه به ماسک استراحت دهید. ماسک مفید عسل و روغن نارگیل، می‌تواند برای آب‌رسانی پوست سر، ترمیم شوره، شکستگی موی سر و خارش‌های غیرمعمول درمانی مناسب و فوری باشد.

استفاده از گیاه معجزه‌آسای آلوئه ورا

درباره رشد سریع مو با آلوئه ورا مقاله‌ها و مطالعات زیادی انجام شده است. اما برای تهیه یک ماسک نیاز به کمی عسل نیز دارید. عسل، می‌تواند آلوئه ورا را به موهای سر چسبانده و باعث تقویت سریع و آب‌رسانی به موها شود. همچنین پروتئین‌های عسل به تنهایی شروع به مرمت فولیکول‌های مو می‌کنند ولی در کنار آلوئه ورا این کارکرد بیشتر می‌شود. این ماسک می‌تواند شوره را بهتر از هر داروی دیگری برطرف کند. خشکی و فر زیاد موها یا وز موها نیز با این ماسک قابل بهبود است.

عسل و آلوئه ورا باعث تحریک رشد مو و پرپشتی موها می‌شوند و خارش و التهاب پوست سر را برطرف می‌کنند. هنگام استفاده از ماسک‌های طبیعی مراقب حساسیت باشید. اگر پس از یک بار استفاده از ماسک، قرمزی یا خارش و کهیر در پوست سر مشاهده کردید. یعنی به یکی از مواد ماسک حساسیت دارید. در صورت مشاهده رشد سریع مو با آلوورا و عسل می‌توانید هر ماه این کار را ادامه دهید.

آلوئه ورا مدت‌هاست که برای جلوگیری از ریزش مو در کشورهای استرالیایی و سایر جهان استفاده می‌شود. آلوئه ورا که امروزه محبوبیت زیادی در جهان دارد، می‌تواند پوست سر را تسکین داده و همچنین ترشح سبوم پوست سر را متعادل می‌کند.

استفاده از گیاه معجزه‌آسای آلوئه ورا

سبوس برنج برای رشد مو

سبوس برنج برای رشد سریع مو در مشرق زمین مهم‌ترین ماده است. راز زیبایی پوست مردم قسمت‌هایی از زمین که به کشت برنج شهرت دارند، احتمالا در استفاده از سبوس نهفته است. سبوس برنج سرشار از ویتامین‌های B ,E و ریزمغذی‌های فراوانی است که همگی برای سلامت پوست و مو ضرورت دارند. جالب است بدانید که عصاره سبوس برنج، برای پوست‌های حساس عالی است. خاصیت ضد پیری سبوس برنج، مهم‌ترین مزیت سبوس است و به خصوص در سفید نشدن موها اهمیت دارد. اگر می‌خواهید موهایتان زود سفید نشوند و رنگ‌دانه‌ی خود را از دست ندهند، استفاده از سبوس برنج به هر شکل را جدی بگیرید.

برای به کار گیری خواص سبوس برنج برای رشد سریع مو بهتر است، روش ساخت چندین ماسک با سبوس را یاد بگیرید. ماسک سبوس و چای سبز، ماسک سبوس و عسل، ماسک سبوس و شیر، ماسک سبوس و لیمو، ماسک سبوس و تخم‌مرغ، ماسک سبوس و ماست، ماسک سبوس و ژل شستشو، ماسک سبوس و گوجه‌فرنگی، ماسک سبوس و شامپو، ماسک سبوس و روغن زیتون، ماسک سبوس و زردچوبه، ماسک سبوس و گلاب، ماسک سبوس و آووکادو بهترین ماسک‌هایی هستند که با کمی سبوس می‌توانید در خانه درست کنید. ماسک‌های سبوس برای رشد مو و ترمیم پوست بی‌نظیر هستند.

برای ساخت ماسک سبوس ابتدا سه قاشق غذاخوری سبوس کاملا خشک را آسیاب کنید. پودر سبوس پایه ماسک‌های شماست و با هر افزودنی مرطوبی به خمیر تبدیل می‌شود. خمیر سبوس بهتر از هر ماسکی روی پوست سر و صورت قرار می‌گیرد و پس از 10 تا 20 دقیقه شروع به خشک شدن و ترک خوردن می‌کند که زمان شستن آن است.

ماسک سبوس و شیر و عسل علاوه بر مو می‌تواند بهترین سفیدکننده و تمیزکننده رنگ پوست باشد. ماسک سبوس و گوجه برای از بین بردن جوش‌های پوست سر و شوره و جوش‌های صورت مناسب است. ماسک سبوس و شامپو را می‌توانید با شامپوی معمولی یا شامپوی مخصوص موهایتان مخلوط کرده و یک شامپوی جادویی بسازید. استفاده از پودر سبوس را در خوراکی ها، نان، کیک و انواع دسر و سوپ جدی بگیرید تا عمر طولانی داشته و موهایتان سفید و شکسته نشود.

سبوس برنج برای رشد مو

رشد سریع مو با تخم مرغ

حالا بهتر است رشد سریع مو با تخم مرغ را نیز امتحان کرده و نتیجه را ببینید. ماسک عسل و تخم‌مرغ، بهترین روش برای استفاده از موهبت‌های درمانی تخم‌مرغ است. این ماسک باعث تغذیه سریع مو، درمان دائمی شوره سر و کاهش ریزش مو و تحریک رشد مو می‌شود. برای ساخت ماسک، دو قاشق عسل و دو عدد تخم‌مرغ را با هم زده و خمیر نهایی را روی پوست سر بمالید. موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و 20 دقیقه به موها استراحت دهید. استفاده حداقل 3 بار در ماه از این ماسک می‌تواند به روند رشد موها کمک کند و پوست سر را برای رویش موهای جدید تقویت کند.

درمان کم‌پشتی موهای سر با آب سیب‌زمینی زیاد توصیه و تجربه شده است. بهتر است خودتان رشد سریع مو با آب سیب‌زمینی را ببینید تا متوجه قدرت این ترکیب بشوید. برای گرفتن آب سیب‌زمینی به چند عدد سیب‌زمینی پوست کنده و رنده شده احتیاج دارید. سه قاشق آب سیب‌زمینی را با این روش تهیه کنید و آن را با یک زرده تخم‌مرغ یا دو قاشق عسل مخلوط کنید. خمیر آب سیب‌زمینی و عسل را روی موها و پوست سر مالیده و کلاه رنگ را سر کنید. یک ساعت استراحت برای تأثیر اولین بار کافی است. برای دریافت نتیجه مطلوب هفته‌ای یک یا دو بار از این مخلوط استفاده کنید.

این درمان برای درمان رشد مجدد مو و پرپشتی موها عالی است. با این ماسک می‌توانید موهای آسیب دیده را نیز تقویت کنید. ماسک آب سیب‌زمینی برای زمان‌هایی که هیچ ماده طبیعی در دسترس ندارید، می‌تواند معجزه‌گر باشد و موهای وز را نیز کمی صاف‌تر می‌کند.

رشد سریع مو با تخم مرغ

رشد سریع مو با زغال

شیوه رشد سریع مو با زغال به روش هندی‌ها امروزه در بسیاری از شامپوها و ماسک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. رشد سریع موهای هندیان و رنگ موهای آن‌ها بهترین تبلیغ برای درمان‌های مو است. به راستی چه چیزی باعث کیفیت موی هندی‌ها شده است. آن‌ها چند عادت خوب دارند که هیچ‌وقت آن را ترک نمی‌کنند. شانه زدن موها در هر شرایطی اولین عادت صبحگاهی و عصرگاهی در هندوستان است.

کربن فعال چیست؟

زغال استفاده شده در صنایع آرایشی، همان زغال چوب نیست. کربن فعال با روش‌های مختلفی استخراج و تهیه می‌شود. کربن فعال یا Activated carbon یا کربن اکتیو، به گروهی از مواد کربنی با پوکی و سطح داخلی بالا اطلاق می‌شود که به دلیل مساحت داخلی قابل توجه، ساختار پوک و منفذی، ظرفیت جذب بالا، قابلیت فعال‌سازی مجدد سطح و البته قیمت پایین ماده منحصربه‌فردی است. این ماده چند سالی است که به طور هنگفت در ساخت مواد بهبوددهنده و لایه‌بردار پوست استفاده شده و به تازگی رشد سریع مو با زغال فعال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

زغال فعال پیش از مصرف در صنایع آرایشی به عنوان ماده پاک‌کننده مسمومیت و سموم خارجی از بدن در پزشکی، مورد استفاده قرار می‌گرفت. کربن فعال با داشتن خلل و فرج با اتصال به داروها و سموم موجود در لوله گوارش، جذب آن‌ها را مختل می‌کند.

رشد سریع مو با زغال

درمان ریزش مو با زغال

در مورد درمان ریزش مو از همین خاصیت کربن فعال برای جدا کردن ناخالصی و آلودگی‌ها از سطح پوست سر و صورت استفاده می‌شود. مقداری زغال فعال خریداری کرده و یا پودر زغال چوب را چندین بار از صافی‌های کاغذی یا پارچه‌ای رد کنید. پودر نرم و دودی رنگ نهایی، نزدیک‌ترین چیز به زغال فعال است. یک فنجان آب گرم، یک قاشق غذاخوری نوشابه گازدار و یک چهارم قاشق چای‌خوری زغال فعال را با هم ترکیب کنید و روی موها بمالید. می‌توانید تا یک ساعت برای تأثیر بهتر صبر کنید و سپس آن را با آب و شامپوی سبک بشورید.

استفاده از تکنیک روغن برای رشد سریع مو در هندی‌ ها

چرب کردن موها با انواع روغن‌ها، دومین عادت هندی‌هاست. آن‌ها از تکنیک روغن داغ استفاده می‌کنند. یعنی روغن نارگیل را کمی گرم کرده و سپس آن را به موهای سرشان می‌زنند.

همچنین شیرین بیان در شرق برای درمان ریزش مو بسیار استفاده می‌شود. برای استفاده از شیرین بیان ابتدا ریشه شیرین آن را با روغن کرچک مخلوط کرده و می‌کوبند یا آسیاب می‌کنند. سپس از خمیر به دست آمده به عنوان ماسک مو استفاده می‌کنند. همچنین شیرین بیان را با شیر می‌توان مخلوط کرد و با آن پوست سر را ماساژ داد.

در کشورهای مختلف تغذیه، مهم‌ترین دلیل کیفیت خوب مو و پوست است. کنجد، ماست، شیر، نان‌ها و شیرینی‌های سبوس‌دار، آجیل و دانه‌های روغنی مهم‌ترین منابع مهم برای رشد مو هستند. همچنین روغن‌های حاوی ویتامین E نیز در رشد و کیفیت موی سر و جلوگیری از خشک شدن پوست و موی سر مهم هستند.

استفاده از تکنیک روغن برای مو در هندی‌ها

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید موهای خود را بهبود ببخشید، برنامه‌ای داشته باشید و ثابت قدم باشید. به یاد داشته باشید که درمان‌های مو ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج قابل توجهی را به همراه داشته باشد. سعی کنید به روش درستی از شامپوهای روزانه استفاده کنید. گاهی لازم است موها را هر روز نشویید تا از ریزش مو جلوگیری کنید. در استفاده از روغن‌های گیاهی و مواد غذایی، خلاق باشید و آن‌ها را با بهترین روش، در برنامه تغذیه و شستشوی روزانه خود وارد کنید.

مهم است که هر روز زمانی را صرف تمرکز بر تغذیه موهای سر کنید تا کیفیت دلپذیری را که می‌خواهید به دست آورید. اگر ریزش موهای سر مرتبط با مسائل احساسی و استرس‌زا بوده، انجام توجه روزانه و برنامه‌های خلاقانه می‌تواند بسیار مفید و نتیجه‌بخش باشد. در نهایت برای رشد سریع مو، مثبت بمانید و تمام تلاش خود را برای حفظ یک شیوه زندگی سالم که مکمل برنامه درمان موهای شما باشد، انجام دهید.



تعداد بازدید از این مطلب: 153
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود